Home » Blog » Arhiva » Volumul 1 » Numărul 1 » Marketing de conţinut

Marketing de conţinut

Sfetcu, Nicolae (2022), Marketing de conţinut, Internet & Mobile, 1:1, 60-62Sfetcu, Nicolae (2022), Marketing de conţinut, Internet & Mobile, 1:1, 60-62, DOI: 10.58679/IT68326, https://www.internetmobile.ro/marketing-de-continut/

 

Rezumat

Avalanșa actuală de conținut este o problemă reală pentru marketing. Oamenii sunt obosiți de multitudinea de conținut la care sunt expuși și au început să îl selecteze. În același timp, specialiștii în marketing au obosit să investească timp și energie în crearea de conținut, în condițiile în care acesta a devenit nerentabil.

 

Cuvinte cheie: marketing, Internet

 

IT & C, Volumul 1, Numărul 1, Septembrie 2022, pp. 60-62
ISSN 2821 – 8469, ISSN – L 2821 – 8469
URL: https://www.internetmobile.ro/marketing-de-continut/
© 2022 Nicolae Sfetcu. Responsabilitatea conținutului, interpretărilor și opiniilor exprimate revine exclusiv autorilor

 

Acesta este un articol cu Acces Deschis distribuit în conformitate cu termenii licenței de atribuire Creative Commons CC BY 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), care permite utilizarea, distribuirea și reproducerea fără restricții pe orice mediu, cu condiția ca lucrarea originală să fie citată corect.

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License CC BY 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

 

Marketing de conţinut

Marketing de conţinut

Nicolae Sfetcu

 

Avalanşa actuală de conţinut este o problemă reală pentru marketing. Oamenii sunt obosiţi de multitudinea de conținut la care sunt expuşi și au început să îl selecteze. În acelaşi timp, specialiştii în marketing au obosit să investească timp și energie în crearea de conținut, în condiţiile în care acesta a devenit nerentabil.

Mark Schaefer numește fenomenul „șocul conținutului,” o perioadă „în care creșterea exponențială a volumului de conținut se intersectează cu capacitatea noastră umană limitată de a îl consuma […] [Aceasta] creează o presiune „economică” pe sistemul care va necesita adaptarea și schimbări ale strategiilor de marketing actuale.”

În aceste condiţii, soluţia nu este persistarea în crearea de şi mai mult conţinut. Conform legii economiei conţinutului a lui Schaefer, strategia de inundare nu a fost niciodată o soluţie finanicară câştigătoare pe termen lung. Nici măcar abordarea domeniilor de nişă nu mai este o soluţie. Este din ce în ce mai greu să te faci vizibil într-un ocean de conţinut, şi mai greu să te menţii pe o poziţie la care ai ajuns la un moment dat.

Pentru a atrage clienţii şi a-i loializa cu ajutorul conţinutului pe care îl ai deja, trebuie să găseşti unele elemente inovative, prin care să captezi audienţa şi să o faci să te recomande mai departe. Dar pentru ca astfel de elemente inovative să funcţioneze, trebuie să existe deja un bun conţinut. Ele nu vor face altceva decât să prezinte conţinutul existent într-un mod atractiv şi interesant.

Dacă ai deja un volum impresionant de conţinut de calitate dar nu ai obţinut încă rezultatele aşteptate, nu renunţa. Experimentează modele de prezentare originale, până vei găsi ce se potriveşte mai bine audienţei tale. Perseverează. Dar nu în conţinut, ci în prezentare.

Promovează-te prin media vizuală

Media vizuală este în prezent mult mai bine percepută decât conţinutul convenţional. Publică imagini pe Pinterest şi Instagram, încarcă clipuri video pe Viei și partajează-le pe Twitter, şi pune video online pe YouTube și Vimeo.

Comunicarea vizuală este mai importantă decât credem. Este mai mult decât o strategie de conținut sau de marketing. Comunicarea vizuală începe cu înțelegerea modului în care consumatorii conectați reacţionează la stimulii externi. Trebuie să înţelegi ce este important pentru ei pentru a capta atenția.

Într-o lume a reţelelor sociale, un mesaj vizual este cel mai bun mod de a intra în mintea consumatorilor. Un astfel de flash vizual te promovează subliminal, pe cale emoţională, mai bine decât un text plin de argumente. Trebuie doar să descoperi cum poţi rezona cu ei.

Referințe

Sfetcu, Nicolae (2015). Promovarea afacerilor prin campanii de marketing online, MultiMedia Publishing, ISBN 978-606-033-444-6, https://www.telework.ro/ro/e-books/promovarea-afacerilor-prin-campanii-de-marketing-online/

Follow Nicolae Sfetcu:
Asociat şi manager MultiMedia SRL și editura MultiMedia Publishing. Partener cu MultiMedia în mai multe proiecte de cercetare-dezvoltare la nivel naţional şi european Coordonator de proiect European Teleworking Development Romania (ETD) Membru al Clubului Rotary București Atheneum Cofondator şi fost preşedinte al Filialei Mehedinţi al Asociaţiei Române pentru Industrie Electronica şi Software Oltenia Iniţiator, cofondator şi preşedinte al Asociaţiei Române pentru Telelucru şi Teleactivităţi Membru al Internet Society Cofondator şi fost preşedinte al Filialei Mehedinţi a Asociaţiei Generale a Inginerilor din România Inginer fizician - Licenţiat în Științe, specialitatea Fizică nucleară. Master în Filosofie. Cercetător - Academia Română - Comitetul Român de Istoria și Filosofia Științei și Tehnicii (CRIFST), Divizia de Istoria Științei (DIS) ORCID: 0000-0002-0162-9973

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *